"אתם מעלים בדעתכם שאין ליהודים קשר להר הבית? צריך להפסיק את האיוולת הזו"

איתי גדסי 4 Comment on "אתם מעלים בדעתכם שאין ליהודים קשר להר הבית? צריך להפסיק את האיוולת הזו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם עשרות שגרירי מדינות בבית הנשיא, ותקף את הרשות הפלשתינית: "העברת תשלומי כסף למחבלים עפ"י סולם נע – ככל שאתה הורג יותר, כך אתה מקבל יותר – היא ההפך משלום. הרשות הפלסטינית משלמת כ-300 מיליון דולר בשנה לכמה אלפי טרוריסטים היושבים בבתי הכלא. מדובר במיליארדי דולרים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוקף בחריפות את החלטת ארגון אונסק"ו נגד ישראל שקבע היום ברוב קולות כי ישראל היא כוח כובש בירושלים.

נתניהו השתתף באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי המוצב בארץ לרגל יום העצמאות בבית הנשיא ואמר כי לא די בכך שמספר התומכים בהחלטות האבסורדיות באונסק"ו ילך וירד, "אני שמח לומר שזה כבר קורה. זה ירד מ-32 ל-26 והיום ל-22. יש היום יותר מדינות שנמנעות או תומכות בישראל מאשר מדינות שמתנגדות לישראל. אבל המטרה שלי היא שלא יהיו הצבעות כלל על ישראל באונסק"ו".

נתניהו אמר, כי בשנה שעברה אונסק"ו שללה את הקשר של העם היהודי להר הבית. אתם מעלים זאת על דעתכם? לפני 3,000 שנה שלמה בנה שם את בית המקדש שלו, אותו בית מקדש שנבנה מחדש ע"י גולי בבל שחזרו לכאן בעקבות הצהרת כורש, אותו בית מקדש שישו ביקר בו ובו הפך את שולחנות חלפני הכספים. הוא לא עשה זאת במנזר בהרי ההימליה, הוא עשה זאת במקדש היהודי כאן. אף על פי כן, לפני שנה אונסק"ו טען שאין לנו כל קשר להר הבית. השנה הם לא אמרו זאת – זהו שיפור מסוים במצעד האבסורד. הם אף אמרו שגם ליהדות יש קשר מסוים לירושלים, ובכן, אנחנו מתקדמים. אבל עדיין ישנה כברת דרך לעשות, והדרך היא להפסיק את האיוולת הזאת".

נתניהו קרא לשגרירי המדינות להעביר את השגרירויות לירושלים "בירתה הנצחית של ישראל במשך 3,000 שנה", ותקף בחריפות את אלה הטוענים כי ישראל מבודדת בעולם. "ישנו כמובן קומץ אקדמאים רדיקליים ואופוזיציונרים תועים הטוענים שישראל מבודדת. לא, היא לא. אני נפגש עם מנהיגי עולם על בסיס כמעט יומיומי, ואם לדייק, כ-250 מנהיגים מרחבי העולם – יש לנו פחות ימי עבודה ולכן לפעמים יש לי פגישות פעמיים ביום – הם מגיעים לירושלים ואנו נפגשים כאן. המספר הולך וגדל כל הזמן, משנה לשנה, וכולם מספרים סיפור שונה.

"בשבוע שעבר קאנצלר אוסטריה אמר שישראל היא דוגמה ומופת לעולם כולו. ממנהיגים אפריקנים אני שומע הוקרה עמוקה על הטכנולוגיה הישראלית שמסייעת להציל חיים ולשפר חיים ברחבי אפריקה. ממנהיגי אסיה, ביניהם מנהיגי קזחסטן ואזרבייג'ן או מנהיג סינגפור איתם נפגשתי לאחרונה, אני שומע רצון עז להעמיק את שיתוף הפעולה הכלכלי. שמעתי את אותו הדבר באוסטרליה, כפי שאני שומע זאת מנציגי מדינות אמריקה הלטינית. ממנהיגים אמריקנים, מערביים ואחרים אני שומע תודה עמוקה על המודיעין שלנו שמסייע למנוע פיגועי טרור רבים במדינותיהם, במדינותיכם".

"ואולי הדבר המדהים ביותר הוא שאני שומע ממנהיגים ערבים הכרה הולכת וגדלה בכך שישראל היא לא אויבת, אלא בת ברית חיונית במאבק המשותף נגד הטרור ובמאמץ המשותף להבטיח עתיד שונה, עתיד טוב יותר, לכל עמי המזרח התיכון. איננו מושלמים. אינני מכיר מדינה מושלמת. אבל אנחנו תמיד חותרים להשתפר. ישראל היא אומה מוסרית, שמיומה הראשון חותרת ללא לאות לשלום עם כל שכנותיה, ואנו יכולים להביא תועלת רבה בדרך לשלום, לא רק לשכנינו אלא לכל אחד ואחת מכם.

ראש הממשלה הוסיף, כי ישנה מהפכה המתחוללת בימים אלה בעולם. כוחות האסלאם הקיצוני המבקשים להסיג אותנו אחורה לעידן אפל של ימי הביניים קוראים עלינו תיגר, אבל ידנו תצא על העליונה, בכל מקום. אני, כמו ישראלים רבים, מכיר את מחיר המלחמה וזאת הסיבה שאני מחויב לחתירה לשלום, ואני חושב שניתן היום לחתור לשלום בדרכים שונות שייתכן ולא עמדו לרשותנו בעבר כיוון שאני מאמין שרבים באזור מבינים היום שישנם הזדמנויות ויתרונות שלא היו קיימים בעבר. אני חושב שבאמצעות השילוב, בין נורמליזציה אזורית ונורמליזציה בין הפלסטינים וישראל, נוכל להתקדם מעלה לעבר שלום היסטורי נוסף, ואני מקווה שההנהגה הפלסטינית תאפשר לנו להתקדם לקראת שלום זה.

נתניהו תקף את הרשות הפלשתינית המעבירה כספים למחבלים. "העברת תשלומי כסף למחבלים עפ"י סולם נע – ככל שאתה הורג יותר, כך אתה מקבל יותר – היא ההפך משלום. זה שולח בדיוק את המסר ההפוך לצעירים פלסטינים. אנו רוצים שהם יתקדמו לקראת שלום. הרשות הפלסטינית משלמת כ-300 מיליון דולר בשנה תשלומים ייעודיים, לא ביטוח לאומי – זה למרבה הצער לא קיים עדיין בחברה הפלסטינית – אלא לכמה אלפי טרוריסטים היושבים בבתי הכלא. תארו לעצמכם מה קורה, אחרי כמה שנים מדובר במיליארד דולר ואחרי עוד כמה שנים זה כמה מיליארדי דולרים, תארו לעצמכם אם כל הכסף הזה היה מתועל לדו-קיום, חינוך לשלום, מיזמים משותפים, רפואה, חקלאות, טיפול בשפכים, כל דבר, רק תארו לעצמכם מה יכול היה לקרות כאן", אמר נתניהו.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אם אתה מעלה בדעתך שלשבת אין קשר לעם היהודי, מה אתה מתפלא שלאומות העולם לא נראה שהר הבית שייך לנו???
    מתי תקלטו שכל מה שנעשה, בשביל ישראל נעשה???
    איך שאנחנו נתייחס לדת, כך יתייחסו אלינו בעולם!!! בדוק ומוכח לאורך כל ההסיטוריה!

    1. כל הכבוד !!! אם משתמשים במקור התורני, האמיתי, לזכות בארץ הקדושה, צריך לקיים את כל תנאי החוזה!!!

    2. בדיוק. אם נתניה ימשיך את האפליה שמתרחשת בהר הבית שלא יתפלא שאונסקו חושב שאין לנו קשר למקום